onsdag 6 februari 2008

tillbaka på tåget

..och direkt börjar min irritation
Satte mig vid ett säte med bord, för att kunna jobba med datorn.
En medelålderns man med lite halv taskig stil som utstrålar: "jag ska på möte och är sen" sätter sig vid mig. Snett emot.
Han tar genast upp sin bok-- hinner inte mer än öppna den innan han ger ifrån sig ett inre som Inte håller sig kvar i mannens inre utan -stönar ut ett "skratt" (riktigt underligt ljud väldigt tydligt)
---Kul bok antar jag---
Sekunden senare har han energiskt börjat att pilla och hysteriskt böjat bita på sina naglar och fingertoppar. Väldigt SYNLIGT och tydligt
---Spännande bok?---
Han har även ringt ett samtal om att han är sen
men att de gärna får beställa mat till honom utan vitlök! (viktigt) eftrersom han ska träffa människor senare.

Har jag fått nått jobb gjort!?
njo njej Sitter nu här med datorn Å skriver på ett blogginlägg i min frustration över mäniskor på tåg
Överkänslig!?
kanske
men det känns i vart fall bättre nu -haha-
Vill tillägga att mannen ifråga nu när jag är klar med min utirritation har slutat att ha fingrarna i munnen
eller inte
var de där igen
Sug på tummen


kanske vart gnagare i sitt tidigare liv….


puss o kram gam

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahah gnagare, en bäver kanske?

Lina sa...

sweet thaaang, varför du bo så långt bort? =)