söndag 20 april 2008

om man inte har något bättre för sig...

...då kan man ju låsa sig ute.
¨bakgrund Vi hade tvättid idag
stefan var och hämtade svt-bilen inför starten i morgon (spännande)
plötsligt såg jag att klockan blivit Mer än att det var dags att springa ner till tvätten.
chip chop så hade jag bomat igen dörren. Smesch.
i den sekunden eller kanske rent av sekunden innan känner jag att nycklarna jag har i handen är fel nycklar!
f-ttsork.
vi har nämligen låsfunktionen: "stäng dörren och dörren går i lås"
men det är ju alltid kul när man inte har något annat för sig att tillbringa tid -halvnaken i trappuppgången.
började med att försöka smita ner obemärkt på pizzerian på hörnet för att låna deras mobil....(typ alla var där -en solig söndag--vem äter inte pizza på en uteserveing då...)
Stefan kunde vara hemma på en halvtimme.

Tids-skadad som jag är måste jag ju känna att jag gör nått vettigt, får något gjort när man bara väntar på att sekundvisaren ska ticka framåt.
vandrade på alla trappsteg, upp å ner 6 vångingar cirka 5 gånger - lite motion.
tänkte igenom -vad mer kan man göra?
kom att tänka på en vän till mig som hamnade på en urtrist teaterföreställning,
hon började göra knipövningar.
Sånt som vi kvinnor kan passa på att göra vid dötid-
efter 1 timme koom min räddning!
STEFAN.
men då hade jag även lärt känna alla granar som kom och gick, en jädra rullians i en trappuppgång.
kuligt.
men det var ju tur att det var idag å inte i morgon.

???? Så nu är från alla ställer sig ?????
hur hur ska elin klara sig i "vecko-singel-livet" som börjar i morrn.
måste komma ihåg att
INTE stänga mig ute!
å
ALLTID stänga av gasen på spisen.....


hoppas ni haft tid att njuta av den solstorm vi haft idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vansinnigt med sådan dörr

Stefan sa...

kom ihåg lista:

gasen
nycklar
släck lampan på toan


förresten...vad e det för granar du pratade om att vi hade i trapphuset? ;)

puss
/räddaren

Anonym sa...

haha
jo men du vet de med jätte stora rötter
haha

Anonym sa...

tjong! nice blogg. strumpan kram fortsätt blogga. kram