onsdag 15 augusti 2007

en ny värld

har upptäck något nytt..
..en ny värld.
en värld där man nickar åt varandra när nån passerar
en värld jag aldrig tidigare tänkt på
det är väl så med allt egentligen att man ser "det" när man är medveten om det
man är blind i det omedvetna
(rätt skönt i bland)

jag har gått med in i den här världen i varje fall
borde man ha gjort förlänge sen egentligen
man vet aldrig när det är för sent
försent att skydda sig
jag bär nu skydd
en höblank vit
en lite "coolare" än de klassiska
sitter som en smäck.

jag är medlem i
"vi som bär cykelhjäm när vi cyklar"
snyggt? nä
varmt? ja
men klok?
ja

2 kommentarer:

JFL sa...

De e ju bra de, skydda de som skyddas kan. SJälv lever jag lite mer i de vilda, använder inte hjälm när jag cyklar men å andra sidan skyddar nog mössan bättre, prova släpp en hjälm o en mössa från hög höjd får du se...

Myran sa...

Min faktiskt kloka far har alltid burit hjälm,även när ingen annan vuxen gjort de! Han är en förebild, vilket du också är nu!Grattis!! =) Han sa alltid att han skyddar det lilla som finns...när hjälmen kom på tal bland kollegor etc. Ehh... hmm... ska inte kommentera å dra slutsatser till dig min räv... men hårfärgen...Nä, ska va snäll!! :p Puss å kråm

Förresten... ska va i Uppsala tre dar i slutet ev sept på Dekoträff !Då LÄR vi ses!!