onsdag 8 augusti 2007

varje ögonblick räknas

idag hade jag besök
syster å
mormor & farmor!
Linda fick den stora äran att föra flocken till storstaden
Väl här mötte jag dem på stationen-
ner i tunnlarna, hoho underbart med damerna i tuben
de var väl själva inte överförtjusta
men men (aldrig försent med utökat skinn på näsan!)
ska inte sticka under stol med att det tar på krafterna att
valla en "flock" äldre damer en hel dag
men det var det värt!

för det är dit jag vill komma
att man ska ta till vara på varje ögonblick
varje dag
ALLT räknas och betyder mycket
jag ska från och med nu leva mer i nuet och leva i varje ögonblick

ta del av det du kan idag, inte i morgon!

5 kommentarer:

JFL sa...

jo de ligger något i det att varje ögonblick räknas men vissa ögonblick önskar man bara att man inte hade sett eller nåt men ta vara på livet eller nåt...

elin sa...

jo nog e det så! man vill blunda ibland....å det får man
men men du e med på vad jag menar... =)

Anonym sa...

hum fattar inte vilka skor du menar..men får väl lägga ner det där köra mina tygskor o köpa höst snart.. Ruvas

Anonym sa...

köpt ett par skor nu iaf på halva rea priset wedins. Skulle ju inte köpt de annars men de är ok. höres

Anonym sa...

måste väl planera nån vaksalatorg dag nu, det är ju mitten av augusti! Höres, ruv