söndag 18 mars 2007

vilodagen

varför
söndagmorgon å vad kan vara skönare än att ligga lääänge i sängen & sova mysa och bara vara?
sova ikapp lite av den sömn man tappade i veckan
slappa
njuta av sällskapet

men varför
varför vaknar jag klockan 07.15?
försöker somna om, för vad är skönare än att få somna om!
svårslaget.
men jag kan inte, går upp, ligger & läser.
Är sÅ trött men...
sömen kan inte finna sin ro.
varför?
vill sova, pressen är för hög
magen är orolig
varför bor stressen i mig en söndag
tankar som inte vet vart de hör hemma.

nu är klockan redan 09.48, tvätttiden börjar om 12 minuter.
bäst att stressa vidare in i söndagen med allt donande.
hemskt men just nu min sanning

söndag är veckans vilodag

2 kommentarer:

Myran sa...

Ja, söndag ÄR veckans vilodag... har inte ORKAT nånting igår. Hmm... va det 30 års ferren å Reven igår tro ;) Vaknade dock vid 04 inatt å kunde inte heller somna om. Gick bra tillslut, skönt att slippa sova själv då...

Ja jag ska va i Sthlm vecka 15-17 på Bertoni! Å så ska jag på jobbintervjuv den 27e mars... Merchandiser för Bertoni! Som jag stavade fel i ansökan!! Hohohoho. Spännande.

Skönt att det är kväll, så man får lägga sig!

Anonym sa...

Såg att du var assistent på aftonbladet på deras hemsida..kul!
Jag vill höra vad du gör där på dagarna!!!
kramis